מתכוני דגים - המתכונים של דג ברשת — דניס

דניס לאבאן מטבוח

מתכון טרי ובריא באדיבות "הבנות - אוהבות אוכל"
 
מצרכים: 1 ק״ג דניס נקי ומפולט, עם עור
ליוגורט: 600 גרם יוגורט (3 גביעים), 3 שיני שום כתושות, 3/4 כף זעתר, 3/4 כף סומק, 1/4 כפית מלח, 1 כפית קורנפלור, 3 כפות שמן זית
להגשה: שמן זית, חופן צנוברים קלויים
 
אופן ההכנה:
מערבבים את כל חומרי היוגורט. מניחים את הדניס בתבנית קטנה ויוצקים מעל את היוגורט כך שיכסה את הדג. אופים 10 דקות ב 200 מעלות, ועוד 5 דקות ב 220 מעלות בגריל עליון. מעבירים לצלחת הגשה עם כל הרוטב, מפזרים מעל צנוברים ושמן זית בנדיבות.
 

ראה עוד

דניס אפוי בפלפלים, עגבניות מיובשות, יין וכוסברה

מצרכים:
6 מנות פילה דג דניס, 3 פלפלים אדומים, 1 פלפל ירוק, 1 פלפל צהוב, 3 בצלים ירוקים, 1 חבילת כוסברה קצוצה, 4 עגבניות מיובשות, 5 שיני שום, כוס יין אדום איכותי, 3 כפות שמן זית איכותי, מלח, פלפל שחור טחון, כמון, גירדת אגוז מוסקט

אופן הכנה:
מחממים את התנור ל-180 מעלות. חותכים את הפלפלים, הבצל הירוק, שיני השום, העגבניות המיובשות לפרוסות דקות. מחממים את השמן במחבת וצולים את הירקות עם העגבניות המיובשות עד ריכוך קל. מתבלים במעט מלח, פלפל שחור, כמון ומעט אגוז מוסקט. מניחים את הדגים בתבנית שעור הדג כלפי מטה. מפזרים את הירקות הצלויים ויוצקים מעל את היין ומפזרים מעל את הכוסברה. צולים במשך 18 דקות.

מוציאים מהתנור ופשוט נהנים.

ראה עוד

פילה דניס עם ירקות בתנור

מצרכים:
2 דג דניס מפולטים ל-4 פילטים, כרובית בינונית, 12 עגבניות שרי, חציל בינוני, 2 בצלים סגולים, 100 גרם לבנה עיזים, ראש שום, שמן זית, מלח פלפל.

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל250 מעלות. מרתיחים מים בסיר בכמות שיכולה להכיל כרובית עם 3 כפות מלח. מכניסים למים הרותחים את הכרובית שלמה ל 10 דקות. עושים שלושה חריצים בחציל ומכניסים לתנור ל-45 דקות. חותכים את הבצל לחצי עם הקליפה משמנים את הצד השטוח שלו ומניחים אותו על הצד השטוח על מגש עם נייר אפייה ל-45 דקות (כשהוא מוכן יש להפריד אותו מהקליפה).
מקלפים את שיני השום משמנים אותם היטב ועוטפים בנייר אלומיניום ולהכניס לתנור ל-30 דקות. מכניסים את עגבניות השרי ל-20 דקות בתנור. את הכרובית יש לשמן היטב בשמן זית ולפנק במלח פלפל בלי לפחד היא צריכה להיות בתנור עד שקצותיה נחרכי.
כשכל הירקות מוכנים יש לסדר אותם כמו בתמונה או לפי ראות עינכם בצלחת יש להניח כף נדיבה דל לבנה במקום שאליו אתם מייעדים את הדג.
הזליפו שמן זית על הדגים כשעורם כלפי מטה ופזרו מלח ופלפל בנדיבות.


ראה עוד